Instagram


Följ oss på insta


FÖLJ


312 Timmar


...


Första November tvåtusensexton


Den som väntar på ngt gott...


Medicin för själen


Platina (20)


Swisch Så är vi i slutet av Oktober!



Postat av: Anonym

Utan en laktat mätning kan man inte veta vad ens häst har för maxpuls bara generella puls för dom vanligaste hästarna.
Så ett tips är att göra Ett sånt test för å få ut bästa träningen med pulsmätare 😊👍

Svar: Saknar "Vem-Du är" hade varit himla kul att få mer feedback. Men då till min fråga som kanske någon annan alt att du kommer läsa här igen kan svara på.
En laktat mätning är mätning på mjölksyran i kroppen på häst om jag inte är ute och cyklar!? Kan man göra detta med hjälp utav "vanlig" husveterinär med blodprov eller behöver man göra detta på klinik? =D TACK förresten, detta är sååå himla kul så allt, ja vill veta allt! haha KRAM
My - Hovslagare, Tävlingsryttare, Fästmö, Bonusbarn, Gravid

2015-12-25 @ 20:33:46
Postat av: Anonym

Du har så rätt, de tas blodprov i olika tempon som man sen kör i ett program o får fram laktaten eller mjölksyratröskeln som man också kallar de. Vet dock inte om husveterinär gör detta, tror inte de. Finns en tjej nere i Göteborg som fixar det iaf (jag har köpt mina pulsmätare av henne) hon har även kurser i träningslära där hon undervisar just i träning med pulsklocka..

Hehe har inte haft en tanke på å skriva vem jag är 😉 Trilla in på din blogg av "misstag" för ett tag sen. Men just detta med puls träning kände jag att jag vill kommentera 😊 Är mycke för att träna med de och gjort i några år nu... Heter btw Malin 😁

2015-12-26 @ 02:16:58
Postat av: Anonym

Laktat mätningen eller mjölksyratröskeln är blodprover som tas i olika tempon.
Finns en tjej i Göteborg som fixar sånt, är ingen maskin som alla har. Denna tjej har även kurser i träningslära som är jätte bra, där går hon genom träning med pulsklocka..

Hehe inte haft en tanke på å skriva mitt namn , trilla in på din blogg av "misstag" för ett tag Sen och har sen fortsatt läsa den men kände jag ville kommentera detta med pulsträning, har använt de i flera år nu och är väldigt för detta 😊 Heter btw Malin 😁

2015-12-26 @ 02:21:49
Postat av: Anonym

Laktat mätningen eller mjölksyratröskeln är blodprover som tas i olika tempon.
Finns en tjej i Göteborg som fixar sånt, är ingen maskin som alla har. Denna tjej har även kurser i träningslära som är jätte bra, där går hon genom träning med pulsklocka..

Hehe inte haft en tanke på å skriva mitt namn , trilla in på din blogg av "misstag" för ett tag Sen och har sen fortsatt läsa den men kände jag ville kommentera detta med pulsträning, har använt de i flera år nu och är väldigt för detta 😊 Heter btw Malin 😁

Svar: Gud va kul! Har den tjejen eventuellt en hemsida eller blogg som man kan kika in på eller på något sätt få nys om kurser och ev. kuna boka ett möte för laktat test? kram
My - Hovslagare, Tävlingsryttare, Fästmö, Bonusbarn, Gravid

2015-12-26 @ 02:21:50
Postat av: Anonym

Hippofys heter hennes företag, Nina heter hon finns både på Facebook och vanlig nät sida. Hon utgår från Kungsbacka och brukar ha kurser både på Åby och Axevalla 😊 Jätte duktig tjej, rekommenderar henne verkligen..

2015-12-27 @ 11:13:23

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar: